6 Ekim 2012

Murat Dalkılıç feat. Gülşen'in Dudaklarının Oynadığı Klip

       

A.K.A. Bir Güzellik Yap!

Bi' saniyenizi alıcam hocam, açıklayabilirim. 
Türkiye'de şu aralar LCD televizyon ihtiva eden kafe ve restoranlarda neler çaldıklarını takip edemedimse de yaz şarkısı bu, biliyoruz. Ben zaten şarkıdan bahsetmeyeceğim. Klipten bahsedeceğim, çünkü ilk kez geçen hafta izledim ve birazdan size söyleyeceklerimi söylemezse gerçekten ölecek hastalığına yakalandım, mümkün değil içime sinmiyor.

Seneler evvel (henüz MSN var o zaman) İzmir'deki arkadaşlarımın ”çok iyi eğlendiriyor” diye  bahsetmelerinden bu yana Murat Dalkılıç'la pek ilgilenmişliğim yoktur. İyi bir çocuk galiba. Hani o güzel giyinen, iyi liselerde okumuş, havalı ve çok komik (ama böyle yerlerde yatarsın), fakat kafası biraz boş olan İzmirli temiz aile çocukları vardır, onlara benziyor biraz.

Asıl bir başka benzerlik tespit ettim, beni değişik duygulara sürükledi. Yahu, güzel kardeşim, bu Murat resmen, benim eski biriciğim Justin Bieber'a benziyor? Sorun da değil aslında ama Justin'cim iki sene içinde tanınmaz hâle gelip gözümden düşerken onun iki katı yaşındaki bu adamın onun ruhunu yaşatması... Ne bileyim tuhaf işte.

Bana yutturamazsınız!












Gülşen'in dudaklarıyla bir sorunum yok bu arada, onu tamamen ilgi çekmek için yazdım.

Gel gelelim, klipte kendisinin bir kısmı değil tamamı gözüken kadınların niçin Şişli'deki YU-HA-TU dükkanının iç çamaşırı katalogundan seçildiklerini anlayabilmiş değilim. Kadınlara çirkin filan demeye çalıştığımı zannetmeyin değerli okurlar, hakikaten dosdoğru katalog çekiminden getirildiklerinden şüpheliyim, onu söylüyorum. Ortam da biacayip; bir yanda Hannibal maskeli adam, Amerikan futbolcusu gibi modern ve havalı danslar yapan erkekler cirit atarken diğer yanda ”baştan çıkarıcı olmak için işaret parmağını ısıran kadın” gibi, gerçekten çok düşük bütçeli kliplerde görebildiğimiz öğelerin bir araya gelmesindeki tezatı beynim kaldırmadı. Birazcık yanmış da olabilir. Hâlâ dönüp dönüp izliyorum, bir nevi 'ipnotizma mı oldu n'oldu?


Söyledim işte, huh. Kendimi çok rahatlamış hissediyorum şu an, içime dert olduydu vallahi... Geriden geldim diye de burun kıvırmayın bakın bunlar hep yeni perspektifler: 
Gedizlioğlu, Deniz (2012). New Perspectives on Pop Music Videos. University of Arizona Publications, Tucson.

Ne diyordu şair? ”Kitabına uydur sen uysa da uymasa da.” He canım, he.
Sevgili okurlar, görüşmek dileğiyle.

Hiç yorum yok :