18 Eylül 2011

Osman Seni Çok Seviyorum!

Çiko Osman
Evet, seviyorum işte, seviyorum, seviyorum, seviyorum!

Zıvanadan çıktım ya şundaki tipe bak. Laflara bak. "Hep o Arif yüzünden! Bi tane laklak almış eline... Gülden'in karşısına geçiyo hava atıyo! Gülden de hep Arif'e bakıyo... Napiyim ben de laklak aldım işte!" Galiba en son kardeşim iki yaşındayken böyle şeyler hissetmiştim. Yazık, çocuk o kadar tatlıydı ki sıka sıka öldüreceğimden korkuyordum.

BİR LAKLAK UĞRUNA YA RAB
Hepsi senin yüzünden oldu Çemila. Alıvereydin çocuğa bir laklak ne vardıysa... Bütün okul almış bir şu Osman'da yok. Anne babalar da işte, en Cemile'si gelse, böyle tutturdu mu tutturuyor bazen. Gerçi, Cemile Osman'ın "hayatının berrak pınarı, sabır taşı ve sırdaşıymış." Nerden de bulursun bu lafları yetişkin Osman? Sen Beyoğlu şairi misin? Ayrıca da "Karşısında çırılçıplak kaldığım tek kadın" mı, nee, ay çorapla mı sevişiyisin yani? Sevgili Coşkun Irmak, ne kadar ezik bir ruhun varmış senin ya, her taşın altından kadın korkusu çıkıyor. Vallahi o karın Selma'nın yerinde olmayı hiç istemezdim.

Osman yavrum, sen Coşkun abin gibi olma, seviyorsan git Gülden'le konuş bence. Eminim onun da sen veya Arif'i izlemek dışında bir kişiliği vardır. Sohbeti nasılmış bir bak... Öyle ayran budalası gibi kızı etkilemeye uğraşırsan daha çok cam da kırarsın, çorapla da sevişirsin.

BURCU BURCU 70'LER...
Laklak olsun, leblebici olsun, bu sezon nostalji muhabbetine ağırlık veriyoruz, o bi belli. Artık Taner Birsel anlatır da anlatır. Kezâ, dönem saçları, dönem kostümleri havalarda uçuşuyor. Geçen sezon akılları neredeydi bilmem, vintage dükkanlarındaki 60'lar koleksiyonu biraz zayıf heralde. Cemile'nin yeni saç modelindeki Arsen Hala esintisini ise görmemek mümkün değil. 


Zengin başı. Hak etmediğinden değil. Bir Soner'inki kadar etmese de, Hikmet Karcı'nın mirasına saygı duyuyorum. (O imzayı da Ali düğünü basmadan attığın ne iyi oldu kız.) Fakat bu saç modelinin bir kusuru var Cemileciğim, o da gayretkeş kadınlara pek gitmemesi. Hususi şoförü olanların tercih etmesi zannımca daha yerinde olur. Çünkü o zaman, böyle haldır huldur yürürken, dışarıya şu görüntüyü veriyorsun:

Eyvahlar olsun!

Yalnız Cemile'yle ilgili anlam veremediğim bir şey var. Aylin'in düğün arifesinde "Önce okul" diye bağrını jiletleyen Cumhuriyet annesi, büyük kızı hukuğu bırakmış evde beyaz çoraplarıyla doğum sonrası depresyon geçirirken gıkını çıkarmıyor. İnsan teklif eder, kızım babaannen bakar sen okulunu bitir der. Bu kalkmış bir de Hakan'a gaz veriyor, "Siz bir yola girdiniz artık oğlum bunun dönüşü yok" diye. Berrin istese öyle bir boşanır ki... Ama hayır, boşanamaz çünkü bizde söz mühürdür.

ALİ KAPTAN AĞLAMASIN
Son olarak, ben artık anladım ki Ali Kaptan'ı seviyorum, yapacak bir şey yok. Onun bastonu titredikçe  koşup koluna giresim geliyor, o gülünce mutlu oluyorum. Ali Kaptan aslında sadece delirmiş bir Türk babası bence. Belki her şey kendi babası yüzündendir. Hasefe yüzünden olamaz çünkü o bir Anadolu starı. Ali'yle ikisinin karşılaşmasından o kadar duygulandım ki. Ama Mustafa Hasefe'de kalsa olmaz mı? Kızım Cemile'de de ne inat varmış, hiç küçücük bebeğe kin tutulur mu? İnsan dayanamaz da bir başını okşayıverir... Tecavüz bebeği Mustafa olsa anlayacağım ama bu garibin günahı ne Cemile, arabesk arabesk konuşturma beni. Hülya Koçyiğit'e bu kadar benzemeye devam edeceksen onu daha çok örnek almalısın. "Kalbimin Efendisi" filminin sonunda Lale Belkıs'ın kızına nasıl sahip çıkmıştı, aynı öyle işte. Tabi kızım, Hülya asil kadın.

Ya ben bu sezon ÖBGZKİ'yi bayağı beğeniyorum; resmen onunla gülüyor, onunla ağlıyorum. Geçen yıl o kadar saydırdıktan sonra bu durum bana da tuhaf geldi ama sonra sebebini anladım: Kötüler daha topa girmedi. Selma'nın fakir sevgilisi, Carolin, Ekber, bunlar ileride Cemile'nin başına bela olmak üzere hazırlıktalar şu an. Daha ne manyaklıklar olacak. Ve korkarım bu kötülere karşı Cemile'nin yanında duran da Ali Kaptan olacak. Öyle bir his geldi, bilmiyorum. Göreceyiz dostlarım, sevgilerimle.

3 yorum :

bay ripley dedi ki...

Bu blog entry'si araciligiyla Turkiye'deki girisimcileri LakLak uretimini canlandirmaya davet etmek istiyorum. Ne olun yapin sunu ya, parasi neyse, shipping'i neyse vericem, alicam uc-bes tane. Bir defa cok nostaljik, su ara biraktigim donem biyiklarina cok uyacak. Sonra yurtdisinda harika bir hediye. Boyle hikayesini anlatirken, Osman'in kiskandigi cocuk gibi taktak onu oynatirken insan accaip piyasa yapar, dikkat ceker, wow alir. Ne olur girisimci kardesler, yapin bana bir guzellik.
Bu arada Arsen Hala esprisi ilk yapildiginda ordaydim. Hastaninim TVBenimCanim.

elvan dedi ki...

vay be... bir yıl önceye kadar küt saçlı birisi olarak "saçım Arsen Hanım saçı gibi mi oldu" kaygısını az yaşamadım... Cemile'ye de bu kuş saçından dolayı çok üzülüyordum. sokakta bodoz yürürkenki hali epeyce iyi bir tespit olmuş. yazı wunderbar!!

elvan2 dedi ki...

ama yeni yazi isteriz!