11 Ekim 2010

"CAROLINE Mİ CAROLIN Mİ?"

TV benim canım'ın meşhur ekibinin hazırladığı, gündeme bomba gibi düşen anketin sonuçlarını yayınlıyoruz:




74 kişinin yer aldığı araştırmada katılımcılara "Caroline mi yoksa Carolin mi?" diye soruldu. Katılımcıların yüzde 74.4'ü "Caroline" cevabını verirken, "Carolin" diyenlerin oranı yüzde 26.4'te kaldı. Katılımcılara "Bilmiyorum" seçeneği sunulmadı.





Enayileer!

İdareten "Caroline" yazmak başka, sorulduğu zaman bodoslama "Caroline" demek başka. Oğlum insan bir şüphe eder. Cevap gayet Carolin olacak. Nasıl emin oldum, işte kanıtlar:

#1 SPRACHDIPLOM KONUŞUYOR
Çemçük ağız Hollandalı. Demektir ki adı Germen dil ailesine mensup. Bir Alman dil uzmanı olarak size şunu söyleyebilirim, sona -e koyarsan, o -e'yi okuman gerekir.

#2 SIKICI BAZI BİLGİLER
Carolin veya her neyse, bugünkü Charles'a denk gelen (Chuck Bass gibi) Latince Carolus adının kadındaki karşılığıdır. Türevleri saymakla bitmez. Germen dillerinde Carolin; İngilizce ve Fransızca'da Caroline, Carolina; Macarca, Fince gibi Ural dillerinde de kaba bir şekilde Karolin bunların sadece birkaçıdır.  

#3 BİZİM Bİ' ARKADAŞ
Benim Alman arkadaşım var, ben ona da sordum, "Öyle okunuyorsa Carolin'dir" dedi. Alman'dan iyi mi bileceğniz?

# 4 BU DA MI GOL DEĞİL?
Hiçbirine mi inanmadın? Al bebişim sana belgeler:



9 yorum :

Adsız dedi ki...

gol olur

deniz dedi ki...

topu 90'a çaktım diyebilir miyiz?

Adsız dedi ki...

90'daki örümcek ağını aldın bile deriz.

almanca geçmişinizi göz ardı edenler ya da bilmeyenlere unutulmayacak bir ders oldu.

achtung baby!

Başak dedi ki...

oy verseydim sırf "ben ecnebice biliyorum görmüş geçirmiş insanım baba,tabi ki caroline" dememiş olmak için "carolin" derdim. zaten almanca bilenlerin eli öyle kolay kolay gitmez caroline'a, bi düşünürler. zaten o "keğrılaayn" diye okunmuyor muydu.

deniz dedi ki...

"kağoliinı" da olabilir.

Başak dedi ki...

e öyle olsa "karoline" derdi, ne yani.

deniz dedi ki...

demedi işte onu diyoruz :)

bay ripley dedi ki...

Sonunda su sprachdiplom isinize yaradi. Ne karin agrisiydi be kardesim, acinizi sizle paylastigimdan biliyorum.
Danke Frau Schleweiss! ya da her nasil yaziliyorsa

deniz dedi ki...

hangi acımızı be doğuştan yetenekliydim ben.