18 Eylül 2010

Fatmagül'e Nasıl Hiç Ağlamadım? Teşekkürler Sana Kedi!






Peşinen söylüyorum, sonunda ne ağladım ne tek bir kılım yerinden oynadı. Bunun twitter'dan eş zamanlı paylaştığım üzere eve girmiş sapık kediyle burun buruna gelmiş olmamla yakından ilgisi var. Çünkü ben dışarıdan sinsice eve süzülen, beni 2 yıl boyunca kuduz kartı taşımaya mahkum etmiş or.spu çocuğu kedilerden deliler gibi korkuyorum.

Onun için şimdi en objektif yorumlarımı dinleyebilirsiniz.


Şunu anladım arkadaşlar, Ece Yörenç ve Melek Gençoğlu kardeşler zengin seviyor. Bakıyorum, zengin karakterlerin hepsinin bir derinliği var ve fakirler o kadar salak ki. Fatmagül'le nişanlısının "Seni çok seviyorum kızım" şeklinde özetlenebilecek sıkıcı aşklarından gerçekten kusacaktım. "Belinde kırmızı kurdelenle gelin olacaksın" kısmının tek açıklaması herhalde Fatmagül'ün belinde kırmızı kurdeleyle gelin falan olamayacak olması olabilir. Hele Fatmagül'ün o küçük tatlı hayalleri... Benim evim, benim tabağım, benim perdem. "Taç'ın sunduğu Fatmagül'ün Suçu Ne" olmayacak, anladık. Bu köylü zaten ne isteyebilir ki hayattan, bir evi olsun ister, bir de içmeyen kocası.

Yenge ilginç bir tip. Kötü sevici olduk milletçe diye önümüze koymuşlar da anlamadım yani, bu kadın bu kadar kıskanç, bu kadar hırslı da nasıl oluyor o bildiğin gerizekalı adamı seviyor? Zorla evlenmiş diyorlar, hiç de yemedim, ya resmen hayatımda gördüğüm en sağlıklı evlilik bunlarınki. 

Yalnız o milletvekili kızı Meltem'in düğün hazırlıklarında çalışırken hani şey dedin ya, "Biz de biliyoruz ne giyceğimizi ama, paranın gözü kör olsun!" O  an sana karşı büyük bir yakınlık hissettim sevgili yenge, böyle devam et.


Ebe Nine mi, hay allahım sizin klişenize ya... Kemal Sunal'dan beri bu yerlilerin arsalarını ucuza kapatmak isteyen iş adamı olayı bitemedi. Modern bir Don Kişot öyküsü diyebilir miyiz buna Ebe Nine? Siz sonuçta entellektüel birine benziyorsunuz. O köyde büyüdüğünüzden emin misiniz? Bana 50'sinden sonra fahiş fiyatlı Çeşme evlerinden birine yerleşmiş, ada çayı seven ve iliklerine kadar urban bir kadın gibi göründünüz de.

Zenginler, çok iyisiniz oğlum. Para kavgası, aile içinde nefret, çekememezlik, hah şöyle ya biraz insana dair şeyler görmek istiyor bu gözler. Reşat Yaşaran, evet let's talk some business. Biz Ziyagil'lerden hiç böyle görmedikti, aslında Adnan'ın gerçekten bir holdingi olduğundan bile şüphelerimiz vardı. Şimdi böyle otel, tapu, arsanın yerine kadar görünce hemen algılayamadım, ben iş hayatını "ihale" ve "toplantı" kelimelerini sık sık tekrar etmekle olan bir şey sanıyordum. Tecavüzcülerden Erdoğan da, iyi valla bütün gün azar, hakaret, üstüne tokadı da yedin, tebrik ederim tecavüz için bir sebebin var artık. Ya defolun gidin, bu ne böyle tecavüzcüye sempatim var benim şu anda, doğru bir şey mi bu sizce ha? Kerim'e açıkçası hiç yok. "Kerim aslında iyi çocuk" alt metninizi hiç karşıma getirmeye bile zahmet etmeyin, gerçekten o çocukta sapık bakışı vardı çünkü ben gördüm. Bu arada Engin Akyürek'in kendi sesi miydi o? Bana pek öyle gelmedi de.

Ses demişken, size yalvarıyorum iyi kalpli, sıkıcı halk oğlanlarına şu sapına kadar beyaz yakalı sesi dayamayın artık. Ezel'e bakıyorum gayet normal insan konuşması var, Ömer'in konuşmasına baksan TRT Ankara Radyosu. Nişanlıya da aynı sesten koymuşlar yemin ediyorum ben utanıyorum artık, balıkçı çocuğu Yekta Kopan gibi konuşturuyorsunuz. Ya getirin ben seslendireyim kalın benim sesim, çok iyi köylü konuşurum valla ya.

Süleyman Efendi'yi bile özledim biliyor musunuz? Bundan sonra perşembeleri gözümün nemlendiğini görürseniz, bilin ki Fatmagül'e değil eski dostlara ağlıyor olacağım. Sevgiler.

5 yorum :

Başak dedi ki...

evet,engin'in gerçek sesi o. o kadında para olsa da o iç çamaşırlarını alsa ne olacak? neyine katılıyorsun bunun? o nişanlı taş kız gibi mi duracak onda, peynir kokar o,saçı başı yıpranıktır be onun. ben de zamanında victoria's secret'tan bikini almıştım ordan biliyorum. orada ben yenge rolündeydim, bikini üzerimde andrea'daki gibi durmuyordu çünkü. neyse, dizideki çocuklar tabi ki 5 para etmez haklısın. sapık bakış konusunda da hemfikirim. bugün audi tt li bi çocuk gördüm aynı onlara benziyodu, bi fatmagül olmasam bile korktum gözlerimi kaçırdım billa.

Gediz Fisek dedi ki...

Perfetto.

deniz dedi ki...

sevgili başak,are you öküz or what? her şey mi canım para? "beyin bedava." ayrıca parası olsa zaten peynirlerin içinde işi ne? ya niye nefret ediyosun köylünden sevgili Başak, yoksa sen de mi Bitlis'lisin aslında???

bay ripley dedi ki...

Duydum ki yorumlarim merak ediliyormus, Gedizlioglu kadar olmasa da, ben de azicik kalemimden kan damlatayim.
Yayin saati, yapimci, senaristler, yonetmen ve basrol oyuncusu ayni olunca ister istemez bir paralellik kuruluyor eski dostumuz Ask-i Memnu ile. Ancak ilk bolum catir catir gosterdi ki, bu dizinin Ask-i Memnu ile yakindan uzaktan alakasi yok. Bu baska bir hikaye, bambaska bir noktaya parmak basacak(Umarim)
Ask-i Memnu bittiginde Yorenc ve Gencoglu kardesleri cok elestirmistim: Dizide tek basina ayakta kalan tek kadin karakter olmadi, Bihter oldu, Firdevs ne hale geldi, Peyker zaten malum, o pis Nihal'i agzima bile almiyorum. "ama roman boyleydiiiiii" demeyin, pekala farkli seyler yaratilabilirdi.
Simdi bu kardesler madem bu kadar "sadiklar" uyarladiklari esere, hah, simdi gorecegiz kadin haklarini ne kadar savunacaklar kalemlerinde. Fatmagul'un ilerleyen bolumlerde evlenmeye kolay kolay yanasmamasini, en azindan "o kadar da sessiz kalmamasini" sahsen bekliyorum. Olmazsa yazik size! Oyle son bolumde cenazede cameo vermekle bitmiyor bu isler.
Cok uzatiyorum ama icimden geldi, daha da yazacagim.
Yenge cok gercek bir karakter kesinlikle. Kendi twitter accountumda da halka duyurdum: Turk sinemasinda ve TV dizilerindeki psikopat Egeli yenge imajinin gercek hayattaki dogrulugunu kanitlayan bir master tezi yazan ogrenciye 20000 USD veriyorum. Yenge'nin bence derinligi de var, fakir olmasina ragmen. Ayrica goreceksiniz, yengenin baskalariyla iliskisi olacak, bakin bayripley dediydi yahu dersiniz ileride.
Zenginler ise... Kotu rolu yapmak daha kolay mi ne? Ne o Rifat Yasaran'in oyle "ama agggggbi...." demeleri? Abinden is bitiricilik, hinlik. zeytinyaglik ogrenmediysen bile azicik oyunculuk ogren be adam. O kadar vaktimizi veriyoruz sana.
Bir de o zenginlikteki insanlarin bos gun icerisinde yaptiklari, takildiklari mekanlar filan-- BIG FAIL! Gunubirlikci mi bunlar be? Cok daha "posh" yerlerde takilmalrini beklerdik, Mr. Catay parayi kismis herhal.
Gelelim Kerim'e. Once soforluklerini yaptin, sonra onlar icin Fatmagul'le evleneceksin. Kariyer planin bu mu? Hayranim bu insanlara. Umarim Ebe Nine'ye bir sey olursa mallari sana kalmayacaktir.
Ebe Nine demisken... Gedizlioglu'nun derdi galiba esasen tum dizide kullanilan agir Istanbul Turkcesi. Egemize has olan bir tane "gidiyom" veya "domat" denmedi. Genel olarak yadirganan bu olsa gerek. Yoksa Sumrucugum Yavrucugum yine harika kanimca.

Gedizlioglu sizden rol calmadim umarim?! Biraz uzun tutmusum, af buyrun. Benim bloga da beklerim.
Sevgiler Saygilar

deniz dedi ki...

değerli bay ripley,

günübirlikçi yorumuna tüm kalbimle katılıyorum, "asya tur sunar: tatil keyfi" yıllardır izlemediğim bir programdı, bundan sonra da izlemeyi arzu etmiyorum.

ebe nine'nin tek sorunu o güzelim türkçesi değil ne yazık ki bay ripley. Giydiği bermuda şortla kullandığı havalı mobiletten tut, Kerim'e ağzını silsin diye verdiği kalın bordo misafir peçetelerine kadar her şeyiyle bu kadın haso şehirli ağbicim.

bu arada ikinci bölümün ikinci fragmanı da çıkmış, ben sana bir şey diyeyim mi o bükük boyunlu fatmagül'den direniş bekleme ama yengede çok iş var, yenge bu işin peşini bırakmaz.

izlemesek de izleyeceğiz ripley, bunu biliyorsun :)