29 Eylül 2010

Öyle Bir Geçer Zaman Ki: Ama Annem Çüş?


Öyle Bir Geçer Zaman Ki hakkında bu vakte kadar neden yazmadım?



1) Adı çok uzun geldi.
2) Bunca dram nereye gidecek anlamak istemişidim.


Birinci problemi How I Met Your Mother modelini uygulayarak çözdüm: "ÖBGZKİ"
Çok datlu oldu bence, bak kullanmayanı unfollow etcem ona göre. İkincisini ise, 3 bölüm oldu daha çözebilmiş değilim. Hayretten gözlerim açık kalıyor her bölüm. Size bir şey diyeyim mi, bence böylesini Yaprak Dökümü bile görmemiştir. Bu kadar ağır dram nasıl oluyo ya çüş.

Ama sevdim allahıma. İlk defa orta sınıf bir Türk ailesinin hayatının iğrenç olması için babanın işsiz güçsüz, alkolik, kumarbaz, dayakçı, işkenceci, alemci veya orospu çocuğu olması gerekmediğini anlayan birileri çıkmış. Laf aramızda, bu kadar gerçek olması bence dünyanın en acıklı şeyi. Şimdi bir de Yaprak Dökümü'nü düşünün: "Ahlaksızlık peşindeki çocuklar, eşsiz munislikteki bir aile babasını nasıl bitirdiler?" Reşat Nuri Güntekin yazdığında bile tatsız bir konuydu ama en azından kitapta memleketteki değişimlere atıf yapılıyormuş da bilmemne. Sizin saf çocuklar durduk yerde niye kudurdu sayın Ali Rıza Reloaded? Hiç. Oysa ÖBGZKİ'deki bir tane zayıf karakterli adam, ailedeki herkesin bütün hayatını sonsuza dek mahvedebiliyor.

Bu kadar basitti aslında. -B.Ziyagil

Fakat ev içindeki hayat ne kadar gerçekse, ev dışındaki dünya da bir o kadar grotesk görünüyor; kanımca bu mühim bir problem. Amca ve ailesinin fesatlıkta tanımadıkları sınır, okulda Mete'nin başına bela olan çocukların yer yer Arka Sıradakiler'de araba tekerleklerini "ciyuuuuu!" diye sürttüren zenginlerden daha leş oluşları, Aylin ve çirkin ekürisinin "ben hoppa bir genç kızım ve yakın gelecekte başıma çok işler açılacak" diye bas bas bağıran yüzleri, senelerdir ısrarla sürdürülen bilge balıkçı geleneği ve sonra Caroline...

Allah'ın "çok çene-az dudak" mantığıyla yarattığı bu insan, nasıl oluyor da metresi olduğu adamın yanağına karısının önünde bir öpücük kondurup, üstüne bir de gülümseyerek "Sen, Çemile?" diye soracak özgüvene sahip oluyor? Hollandalılık demek böyle bir şey. Hep diyorlar zaten, Avrupa'da çocuklar başka türlü yetişiyor. Olmaz olsun be böyle modernlik!

Şimdi Cemile Caroline'i bıçakladığı için hapislere düşerse Yaprak Dökümü'nden Küçük Kadınlar'a doğru bir evrilme de olabilir. Ama bir noktada durup "Her şey hiç durmadan nasıl daha kötüye gidebilir?"den daha farklı bir şey yapmaları lâzım, yani öyle yaparlar herhalde... Yoksa hadi aşkım, Deniz kaçar... mı acabaa? Hoho. Bilmiyorum arkadaşlar, burada tam hâkim olamadığım değişkenler var hele bir durun.

10 yorum :

yamuk kol dedi ki...

çağan ırmak yazmış kızım dizinin hikayesini. dramın ne olduğunu daha iyi bilen mi var? diziyi çok beğeniyorum, ooooffff cemileeeee, naptıııııın, nolcek şimdi?

deniz dedi ki...

kız çağan ırmak nerden çıktı o bunun yarısını yazsa ben hakkındaki tüm iddialarımı geri alırım. coşkun ırmak bu, hızlı okumuşsun :)

Ellaesa dedi ki...

ayıla bayıla izliyordum hayvan herif sıçtı bıraktı aileye diye ama şimdi de Çemile hapse girecek dramın iyice cılkı çıkacak, buyurduğunuz üzere Küçük Kadınlar gibi 5. sınıf dizi olacak diye korku içindeyim.

anyway, böyle olsa bile BEN ÇEMİLE diyerek yüreklere su serpen bıçaklama sahnesini unutmayacağım.

deniz dedi ki...

biz, TV benim canım! olarak şiddeti desteklemiyoruz. (yersen)

güney dedi ki...

ilk kez devrimci bıyığı olmayan solcu öğrencilerin oynatılması ile de yakın tarihimizdeki yerini almamıştır bu dizi derim.

Bir de evin ufak çocuğundan reyting kapma meselesinden tükendi nakd-i ömrüm. bu manada o evde büyümesine rağmen ayşeliğini koruyan ayşe idolümdür. çok yaşa sen ayşe!

GF-9100 dedi ki...

Yahu yazılarınız öyle iyi ki Sayın Deniz G., benim de yazasım geliyor. Ama sonra anlıyorum, bu yazıların aslında en büyük numarası her şeyi çok kolay göstermesi. Halbuki öyle zor ki her şey, inanamazsınız. Yanaklarınızdan öperim.

deniz dedi ki...

sevgili GF-9100 korkarım siz bu blogun müdavimiyken ben yorumlarınızın müptelası olucam, sonumuz o olacak.

deniz dedi ki...

sevgili güney bey, adam belki köse ne biliyonuz? şaka şaka. vallahi devrimci konsepti hiç olmasa ben daha mutlu olurdum zira dönem dizisi=darbe&devrim denkleminden gına geldi aha kusucam, kuuus-tum.

anlıyoruz melodram sevmiyorsunuz, televizyonda hep behçet olsun istiyorsunuz. ama sezercik'ten beri bu ülkenin hastası olduğu bir geleneği şimdi son 10 yılın yozlaşmış televizyonculuk anlayışı gibi göstermeyin rica ederim. ayrıca, ayşe mi? ayşe yaprak sökümü'ne +1 reyting kattıysa beni kessinler ya.

osman'ı çok seviyoruz tabii. ama berrin'i de öyle, mete'yi de öyle, cemile'yi de öyle. bu da mı reyting ha, bu da mı! sometimes a pipe is just a pipe diyorum, sevgilerimle. haftaya cemile hapse giriyo güney bey aman diyim mendilleri hazırlayın.

Fuckenstein dedi ki...

Daraldıkça daralıyor insan bu dizide. Hepsi sürünecek diyerekten, gözlerimi belertip bekliyorum sonlarını.

Bir de kollamışsınız diziyi, çok kınadım.

deniz dedi ki...

e beğeniyom gardeşim.

gördüğüm en koyu dram olmasına rağmen, gerçek gerçektir. şöyle düşünün; facebook profiline siyah-beyaz bir bisiklet hırsızları resmi koymak cool bir şeyse, öbgzki'yi sevmek de serbest olmalı.